marron.se

VARUKORGEN  |  OM MARRON  |  BEST.VILLKOR

OK!

Nora Chokladskola AB
Nora Chokladskola AB
kundservice@marron.se
070-319 34 64

Nyheter
Choklad, couvertyr
Chokladfärg
Förpackningar
Kakao, non-temp
Lakrits
Pralinformar
Presentkort
Startpaket
Utbildningsmaterial
Verktyg
Överföringsark

Recept

Chocovic

Michel Cluizel

Michel Cluizel

Michel Cluizel

Valrhona

 

 

Beställningsvillkor

Beställningsvillkoren nedan gäller fr.o.m 2015-12-23 och tillsvidare.

 

Chokladfackhandeln MARRON drivs av Nora Chokladskola AB (org.nr. 556942-4020).

 

Fraktkostnader

Fraktkostnaden är 59,- upp till ordervärde 1500,- (fri frakt vid beställning över 1500,-). Ingen fakturaavift eller expeditionsavgift tillkommer.

 

Allmänt om produkterna

Produkterna på MARRON passar både till nybörjare och proffs, men vissa av våra varor kräver att man har förkunskaper eller specialutrustning för att resultatet ska bli bra. Är du osäker på en produkts användningssätt – kontakta oss!

 

Minimiålder

För att få beställa måste du ha fyllt 18 år.

 

Priser

Priserna är angivna inklusive moms. Momsspecifikation återfinnes på kvitto eller faktura.

 

Minsta order

Minsta ordervärde är 200,- inklusive moms, exklusive frakt.

 

Leveranssätt privatkund

Ditt paket skickas med DHL ServicePoint. När paket anlänt till ditt lokala utlämningsställe får du en avi. Är mobiltelefonnummer angivet i beställningen skickas SMS-avi. I annat fall skickas avi per e-post. Observera att ingen avisering via vanlig post utgår.

 

Leveranssätt företagskund

Konditorier, chocolaterier och hotell får normalt leverans till dörren via DHL Paket. Till övriga skickas försändelsen med DHL ServicePoint om inte annat överenskommits.

 

Leveranstid

Vi skickar alla leveranser med DHL vilket innebär att du hämtar ut din försändelse hos ett serviceombud. 90-95% av våra kunder får sin leverans första vardagen efter att DHL hämtat upp försändelsen hos oss. Om du beställer innan klockan 09.00 och med betalningsalternativ Faktura 20 dagar är vår ambition att skicka varorna samma dag. Enligt lag skall du erhållit din leverans inom 30 dagar från beställning.

 

Liggtider och fraktskador

DHL Servicepoints standardliggtid om två veckor tillämpas. Vissa produkter, såsom choklad, är extra känsliga mot kyla eller värme. Ibland händer det att chokladen har en grå eller vit hinna. Det betyder inte att den är gammal utan att den har fraktats eller förvarats i fel temperatur. Det är inget fel på grå choklad. Den blir fin igen när den upphettats. Skulle chokladen dock vara fuktig eller krossad och förpackning trasig av frakten så ska den reklameras – tag kontakt med oss.

 

Leveranser utanför Sverige

Vi levererar till Sverige och Finland. Välj fakturabetalning vid leverans till Finland.

 

Betalningsvillkor: KORTBETALNING / DIREKTBETALNING

Du kan betala din beställning med kredit- eller bankkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard.

Om du är internetkund hos Swedbank, Handelsbanken, Nordea, SEB eller Danske Bank kan du välja direktbetalning.
Såväl kortbetalning som direktbetalning hanteras av vår betalningspartner Payson för att garantera snabb och säker betalning.

 

Betalningsvillkor: Faktura 20 dagar

Innan vi godkänner dig som kund gör vi en enkel anmärkningskontroll, alternativt personupplysning. Som godkänd kund erhåller ni 20 dagars kredit. Har betalning ej inkommit till oss innan förfallodagen debiteras lagstadgad påminnelseavgift (60,-) och eventuell dröjsmålsränta enligt räntelagen.
Leverantör av anmärkningskontroll är Creditsafe Sverige AB. Leverantör av personupplysning är Bisnode Sverige AB. Dessa upplysningar försämrar EJ ditt kreditbetyg och möjlighet till framtida kreditgivning hos banker och andra företag om bygger sin kreditvärdering på uppgifter från UC. Minimuminkomst för detta betalningssätt är 150 tkr för inkomståret 2016.

 

Reklamationer

Skadade och felleverade varor reklameras till vår kundservice. Skicka inte tillbaka varorna innan du kontaktat oss. Läs även under "Liggtider och fraktskador" ovan om vad som gäller för choklad.

 

Ej utlöst paket

Hämtas paketet inte ut inom liggtiden (se "Liggtider och fraktskador" ovan) debiteras en avgift på 250,-. För att kunna utnyttja din ångerrätt måste försändelsen först lösas ut. Du tar sedan kontakt med oss innan det att du skickar tillbaka varorna.

 

Om du är missnöjd

Kontakta i första hand vår kundservice om det är någonting du inte är nöjd med. Kan vi inte lösa konflikten tillsammans rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi kommer i sådana fall att följa deras rekommendationer.

 

Öppet köp i 14 dagar

Som kund hos MARRON har du alltid 14 dagars öppet köp. Enligt den nya distanshandellagen som träder/trädde i kraft den 13 juni 2014 har du som kund rätt att även skicka tillbaka använda varor. Vid köp på MARRON innebär det att du till exempel kan testa en chokladform, och om du inte blir nöjd med resultatet diskar du den och skickar tillbaka den. Du har öppet köp i 14 dagar från dess att du hämtat ut paketet. För att kunna utnyttja din ångerrätt måste du först ta kontakt med oss. Alla returer måste ske med DHL ServicePoint Retur. Om varan är oanvänd återbetalar vi dig fullt pris minus en returfraktkostnad á 59 kr. Är verktyget eller formen använd görs ett prisavdrag på 30%. Men en öppnad förpackning med livsmedel har inget andrahandsvärde och tas ej i retur.